vervoer van de opstapplaats al dan niet met een opstapsysteem en/of via een wisselpunt naar de bestemming en terug. De gepubliceerde opstapplaatsen en wisselpunten bij de busexcursiereizen kunnen door de touroperator zonder opgave van reden gewijzigd worden. Dolfijn heeft daar geen invloed o.p
PGB
PGB: Een deel van de reissom van de Dolfijn reizen bestaat uit begeleiderskosten. Deze kosten zijn terug te vragen via het Persoons Gebonden Budget (PGB). De begeleiderskosten zijn per reis verschillend en hangen af van de hoogte van de reissom, het aantal deelnemers en het aantal begeleiders. Dolfijn hanteert de daadwerkelijk gemaakte kosten voor de reisbegeleiding. Gemeenten, SVB en zorgkantoren voeren de controle uit op de hoogte van de kosten binnen de PGB en de afspraken gemaakt in de zorgovereenkomst.
Vanaf 1 januari 2015 is een aantal wijzigingen in het PGB ingevoerd. De grootste verandering zit in het feit dat je het PGB niet meer zelf beheert, maar dat het budget beheerd wordt door de SVB (Sociale Verzekeringsbank) of een zorgkantoor. Zij betalen ingediende facturen van zorgverleners direct aan de zorgverleners uit. Dit heet trekkingsrecht. Meer informatie en advies is via de site van de
SVB of bij
Per Saldo, de vereniging van PGB-houders te krijgen.
De PGB is tevens deels overgeheveld naar de gemeenten in het kader van de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning). Je kunt een PGB ontvangen via de gemeente of via het zorgkantoor (Wet langdurige Zorg). Voor beiden moet een zorgovereenkomst met Dolfijn afgesloten worden.
Hier vind je een aantal deels ingevulde formulieren:
Ontvang je PGB via een zorgkantoor, dan is ook het invullen en meesturen van een zorgbeschrijving verplicht. Ook een deels ingevuld voorbeeld staat op
zorgbeschrijving.
Een volledig ingevulde en ondertekende zorgovereenkomst (zo nodig met de zorgbeschrijving) stuur je naar Dolfijn Vakanties, Postbus 242, 2290 AE Wateringen of via de
mail. Niet ondertekende formulieren mogen wij niet in behandeling nemen. Wij vullen het formulier zo nodig aan, ondertekenen het, slaan een kopie voor onze eigen administratie op en sturen het naar je terug. Daarna kun je deze opsturen/mailen naar: de SVB of het zorgkantoor. Wij adviseren een kopie of scan van het formulier te maken en te bewaren.
Je ontvangt van ons altijd in eerste instantie een factuur zonder specificatie. Je moet dus altijd het volledig gefactureerde bedrag aan Dolfijn betalen.
Na afloop van de reis kun je een specificatie aanvragen. Daarin staat precies welk bedrag aan begeleidingskosten in de reissom inbegrepen was met ook het uurloon. Wij mogen pas na afloop van de reis de specificatie opsturen.
Die specificatie kan dan opgestuurd worden naar de SVB of het zorgkantoor. Zij controleren alles en bij een ok, maken zij het bedrag over op onze rekening.
Wij controleren het dan nog een keer en bij ok, maken wij het door ons ontvangen geld over op het opgegeven rekeningnummer.
Wij willen benadrukken dat Dolfijn niet aansprakelijk is voor het niet uitkeren van bedragen door de SVB of het niet goedkeuren van zorgovereenkomsten.