dolfijnvakanties header

Nieuws

18-1-2023 Radio Gemiva is een van de grootste radiostation van Gemiva en is overal online te beluisteren. Vanaf oktober 2018 is de zgemivaender ‘in de lucht’ gegaan. De radio crew zendt iedere woensdag en vrijdag ‘live’ uit vanuit een professionele studio in activiteitencentrum De Zonnehoek in Zoeterwoude. Er is een ochtend- en een middaguitzending.
De radioprogramma’s worden gemaakt door cliënten die dol zijn op muziek en het leuk vinden om met geluidsapparatuur te werken en te presenteren.gemiva
Stichting Dolfijn Vakanties begeleide vakanties voor mensen met een licht verstandelijke beperking, bestaat 25 jaar! Om dat te vieren zond Radio Gemiva afgelopen woensdag 18 januari 2023 van 10.00 uur tot 15.00 uur live uit vanuit het Dolfijn-gebouw in Wateringen, waarbij Juraini Ferary (29) als de radio deelnemer hier ook aan deel maakte en zorgde dat de artikel in Radio Gemiva App komt te staan en voor de huis-aan-huiskranten. Met vrolijke vakantie muziek, interviews met o.a. medewerkers en vrijwilligers van Dolfijn én een leuke prijsvraag waarmee je een gave Dolfijn-reistas konden winnen!

16-1-2023 Ter ere van ons jubileum dit jaar komt op 18 januari 2023 radio Gemiva een speciale live uitzending vanuit ons kantoor in Wateringen verzorgen. Het thema wordt (natuurlijk...) VAKANTIE. Van 10.00-15.00 uur zenden zij live uit met veel muziek en interviews met o.a. reizigers, ouders, reisbegeleiders enz. Er valt ook een prijs te verdienen voor een luisteraar. Meer info: https://radiogemiva.nl

13-1-2023 Op 15 april 2023  organiseert Dolfijn een Dagje Uit naar Burgers' Zoo. Voor 59 euro kun je mee. Alle info staat op onze site. Er zijn niet veel plekken meer, dus als je nog mee wilt.... boek snel!

1-1-2023 De vroegboekactie is vandaag gestopt. Veel reizigers profiteerden van deze actie en krijgen 25 euro korting op hun vroegoekkorting-reis. De vroegboekactie is een van de acties in ons 25-jarig jubileumjaar.

2-12-2022 Bekijk HIER onze film: een kennismaking met Dolfijn Vakanties. We volgden een groep Dolfijn reizigers in Hapert en in Portugal.

31-10-2022 Afgelopen week is de reisgids bij de drukker in productie genomen. Dat wil zeggen dat ze hem zijn gaan drukken. Erg spannend, want als de gids gedrukt is, gaat deze naar de inpakker en daarna naar de post. We verwachten dat de gids volgende week bij iedereen in de brievenbus komt.

30-10-2022 De bustouroperators met wie Dolfijn samenwerkt: de Jong Intra Vakanties en Oad compenseren de CO2 uitstoot van de bussen door te investeren in groene projecten. Dat houdt automatisch in dat jouw Dolfijn bus-excursiereis voor wat betreft de busreis CO2 neutraal is.

22-9-2022 De eerste reizen komen langzaam aan op de site te staan. We zijn heel druk bezig met het maken van het nieuwe zomerprogramma 2023. Het wordt onze 25e reisgids!!!!

31-8-2022 Vanmiddag was onze directeur Eddy telefonisch te gast bij DJ Tim die niet alleen Dolfijnreiziger is, maar ook DJ bij Gemiva Radio. Het interview is te horen door HIER te klikken.

2-5-2022 Wij krijgen vragen over de brandstoftoeslag en met name dat deze hoger is dan op de sites van touroperator de Jong Intra Vakanties is. We leggen dat graag uit: Wij betalen aan de touroperators voor zowel de reizigers als de begeleiders. Ook het deel dat we voor de reisbegeleiding aan toeslag berekenen, moeten wij door berekenen aan de reizigers. Vandaar dat de toeslag iets hoger is dan mogelijk op de site van de touroperators staat. We hopen op je begrip.

1-5-2022 Op 5 mei is Dolfijn gesloten.

14-4-2022 Helaas geldt per vandaag ook een brandstoftoeslag voor de Rijn-Moezelcruise. Voor deze reis geldt een toeslag van € 6,- per persoon per dag.

5-4-2022 Dolfijn heeft vandaag het vignet AVG OK uitgereikt gekregen. Daarmee laten wij zien dat we heel bewust met privacy gevoelige gegevens omgaan. In de 'footer' (onderaan elke pagina op deze website) zie je het logo AVG OK. Als je daar op klikt ga je naar de site waar van alles uitgelegd wordt over privacy.

31-3-2022 Vanwege de hoge brandstofprijzen, gaan de bus-touroperators een brandstoftoeslag heffen. Voor Dolfijnreizigers die een bus-excursiereis hebben geboekt, geldt dat zij een toeslag gaan betalen van € 1,25 per reiziger per dag. Voorbeeld: Als je een 8-daagse bus-excursiereis doet, betaal je een toeslag van € 10,-. De toeslag wordt door ons automatisch in rekening gebracht.

12-3-2022 Vandaag hebben 38 Dolfijnbegeleiders de busjestraining gedaan. Deze training bestaat uit een theorie- en praktijkdeel. Voor de meesten is het een opfriscursus. Ze zijn weer allemaal klaar om ook de busjesreizen weer fantastisch te maken!

18-2-2022 Morgen 19-2-2022 gaan we weer meer dan 20 nieuwe begeleiders selecteren en informeren op onze eerste selectiebijeenkomst van dit jaar.

23-12-2021 Onze feestdagen wens! Klik HIER

3-12-2021 We krijgen veel vragen over de Corona-regels, annuleren enz. Dat is allemaal niet zo simpel, jij, maar ook wij moeten ons aan allerlei regels houden. Officieel geldt:

"We weten nog niet welke regels er in 2022 gaan gelden i.v.m. Corona. Wij houden ons aan de op het moment van de uitvoering van de reis geldende richtlijnen/regels van het RIVM, de Nederlandse overheid en plaatselijke richtlijnen en regels. Deze kunnen anders zijn dan op het moment van aanmelding.
Het is mogelijk dat je hiervoor extra gegevens aan ons door moet geven zoals vaccinatie- en ID of paspoortgegevens. Als, na aanmelding, voor het reizen naar een bestemming extra voorwaarden gaan gelden zoals QR-codes, verplichte vaccinaties, houdbaarheidstermijnen van vaccinaties, testen enz, is de reiziger daar zelf verantwoordelijk voor.
Veranderende of veranderde voorwaarden/eisen voor vertrek of tijdens de reis zijn geen geldige reden van annuleren.
Wanneer wij binnen de overheidsrichtlijnen en -protocollen de reis op een verantwoorde en veilige manier uit kunnen voeren, kun je de reis niet gratis annuleren. Zie hiervoor de ANVR reizigersvoorwaarden art. 9.2 en de voorwaarden van onze annuleringsregeling (als je daar aan deelneemt) op onze website.
Reizigers die niet voldoen aan de eisen voor het reizen naar een bestemming, kunnen door de reisbegeleiding, of uitvoerder van de reis geweigerd worden. Kosten door positief testen op de bestemming vallen niet onder onze reisverzekering en komen dus voor rekening van de reiziger zelf.
Hoewel wij ons aan de richtlijnen en regels houden, is deelname aan onze reizen voor eigen risico. Reizigers die zich, ondanks aanwijzingen van de reisbegeleiding of anderen, niet aan de geldende regels houden, zijn zelf aansprakelijk te stellen voor eventuele (financiële) gevolgen.
Als Dolfijn als organisator de reis annuleert, krijg je binnen 14 dagen je geld (excl. de eventuele SGR-bijdrage) terug."

Best moeilijk allemaal, maar we moeten het zo aan je meedelen. We leggen het graag uit met een paar voorbeelden:
  1. Je hebt bij Dolfijn een reis geboekt en (een deel) betaald. Dolfijn besluit dat de reis toch niet door kan gaan omdat Dolfijn de reis niet uit kan of (uit veiligheid) niet wil uitvoeren. Je kunt in dit geval gratis omboeken of je kunt kiezen voor geld terug. Als je voor geld terug kiest, krijg je je betaalde geld voor deze reis binnen 14 dagen terug.
  2. Je hebt bij Dolfijn een reis geboekt, maar je wilt toch liever niet mee, bijvoorbeeld omdat je bang bent om op vakantie besmet te worden.
    Je mag de reis altijd annuleren, als je deelneemt aan onze annuleringsregeling kijken wij naar de reden van annuleren. Angst voor Corona, onzekerheid, is geen geldige reden van annuleren en kost je dus geld. Hoe korter voor de reis je annuleert, des te meer geld kost het. Als je zelf een annuleringsverzekering hebt, brengen wij annuleringskosten in rekening. Die annuleringskosten moet je bij jouw eigen annuleringsverzekering claimen. De kans is groot dat je ook daar geen geld terugkrijgt.
  3. Je hebt bij Dolfijn een reis geboekt, maar je hebt op het moment dat de reis vertrekt geen geldige Corona QR code. Je kunt niet mee en krijgt ook geen geld terug.
  4. Je hebt bij Dolfijn een reis geboekt en op het moment van boeken zou je met de regels van dat moment de reis kunnen doen. Tussen het moment van boeken en vertrek veranderen de regels. Het land van bestemming vraag bijv. om extra vaccinatie, vaccinaties zijn tot een bepaalde tijd geldig, niet gevaccineerden mogen sommige dingen niet die gevaccineerden wel mogen enz.
    Deze gevallen gelden ook niet als geldige reden van annuleren. Dolfijn kan de reis uitvoeren en zal dat waarschijnlijk ook doen, binnen de regels van dat land. We zijn inmiddels zo gewend aan Corona en dat regels veranderen, dat dit niet meer geldt als een niet te voorspellen situatie.
  5. Je hebt bij Dolfijn een reis geboekt, maar het land waar je naar toe gaat, stelt voor vertrek een quarantaineplicht in voor iedereen (dus ook voor gevaccineerden). Als het om een quarantaineplicht gaat van langer dan 24 uur voor iedereen, dan zal Dolfijn de reis niet uitvoeren en krijg je geld terug. Als het gaat om quarantaine van ‘steekproeven’ bij binnenkomst, dan is dit geen geldige reden van annuleren.
    Dit leggen we uit. In sommige landen pikt de douane mensen uit de rij die getest moeten worden (ook al hebben ze de QR-code). Deze mensen moeten totdat de uitslag bekend is in quarantaine. Dat is meestal voor een korte tijd. Dit is een vooraf bekend risico en is geen geldige reden van annuleren. Je krijgt ook geen geld terug voor de dag/dagen die je niet van je vakantie hebt kunnen genieten. Natuurlijk zal de begeleiding proberen om quarantaine te voorkomen.
  6. Je hebt bij Dolfijn een reis geboekt terwijl het land code groen of geel had. Voor vertrek verandert de code naar oranje of rood. Voor code oranje kijkt Dolfijn naar de risico’s en bespreekt deze met de touroperator. Als we veilig uit kunnen voeren, doen we dat, maar we zijn hierop heel kritisch! Als een land rood is, zullen we nooit daar naar toe gaan. Wij annuleren de reis en bieden je omboeking of je geld terug aan.
Mocht je nog vragen hebben, dan bel of mail je ons natuurlijk gewoon!
12-10-2021
Langzaam aan komen de reizen 2022 op onze site te staan en kun je al boeken. We hopen dat je een mooie reis uit zult kiezen en zien jouw aanmelding graag tegemoet!

12-10-2021
Naar aanleiding van onderstaand bericht over de SGR bijdrage heeft de SGR een video gemaakt waarin de bijdrage uitgelegd wordt. Je vindt de video HIER.

16-6-2021 SGR bijdrage
Door de Coronacrisis heeft de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) veel geld uit moeten keren. Daarom heffen zij voor alle boekingen vanaf 1 februari 2021 een SGR-toeslag van 5 euro. Je vindt deze op de factuur van je reis. Dolfijn draagt deze 5 euro weer af aan de SGR. Meer informatie hierover lees je HIER (informatie van de SGR zelf).